fredag 10 augusti 2007

Ensammast i hela världen...

Happ, hur gick det idag då? Inte en käft som vanligt förutom 2 inline-kids (hehe, första gången det står inlines på tacky nu?) man aldrig sett förr. Fixade gjutningen bäst det gick på en person och det blev väl hyffsat som tidigare, men nått mer arbete hanns ju inte med dock så nu återstår förmodligen 2 arbetspass till innan vi kan börja med slipning, spackling och målning. Nu är det i alla fall bara sista cornern kvar, fyllas, gjutas dropphylla och gjutas böj.

Rasmus har dock lovat att han ska ut imorgon och jobba. Till och med eventuellt före mig eftersom jag har tvätttid. Om det visar sig vara lite verkstad bakom de där snacket så kanske vi kan köra sista gjutet imorgon. Men man ska inte hoppas för mycket har jag lärt mig denna vecka.

Jocke kikade ut ikväll lagom tills de var dags att plocka ihop, han kom ut nybadad endast iförd badlakan. Visade sig att det var inte som vi tidigare trott, att det skulle varit han som ristat in SugarC i Dropphyllan. Så då har det helt plötsligt blivit ett grovt brott av detta då vi vet vilka dom skyldiga är istället som passar på att skata när det inte jobbas..... Spöstraff någon?

Ja så här stiligt var Jocke klädd då han kom körandes i bilen

Och själv var jag såhär stilig efter att ha slammat i böjen.


Nyss startat dagens ensamgjutning.


Klar med dagens ensamgjutning.


Gick loss med cirkelsågen och fixade stommen på sista cornern, ajaj självklart sågspån ut i det nygjutna.



Ja så här långt är det kommit nu och sådär lite är det kvar.


Kolla, så lite, så lite kvar...


Packade upp lite copingstenar för o kolla hur det blir, hmm lutar lite få se om jag orkar flytta regeln imorgon eller om vi kör med en kinkad dropphylla.


Här ser du våra namn inristade, där någon obehörig började med "SugarC", än en gång tack för hjälpen men nog hade ni väl kunnat gjort klart med de andra namnen också så vi sluppit?


Jocke med det nyss inlärda "jag känner mig hemma i bowlen" fs boardslide fs rock.

Inga kommentarer: