söndag 3 juni 2007

Uppdatering från Lördagens arbete.

Idag är det Söndag och jag sitter på jobbet och skriver den här uppdateringen, ska snart ut till byggplatsen till dom andra och se vad som hänt idag.

Själv pallrade jag mig inte upp ur sängen förrän kl 16:00 igår då fredagens fest blev blöt som bara den, Spiken lyckades verkligen supa mig under bordet.

Erik och Spiken var dock uppe och jobbade på bra rätt tidigt med en hel del hjälp från kidsen.
Arbetet fortskrider rätt bra nu och hela låga bowlcornern är gjuten. Vi arbetade ända till kl 0030 med strålkastare till hjälp.

Arbetet pågick ända in på natten, mörkret löste vi med en strålkastare.



Erik hämtar cement till betongblandningen.

Även kidsen hjälpte till

Erik blandar betongen


Bara att slaffsa på betongen


Erik förbereder gjutningen av andra böjsektionen

Första böjen gjuten

Så här såg jag ut efter dagens jobb. Man kan ju knappast påstå att detta är ett rent jobb.

Inga kommentarer: