söndag 3 juni 2007

Blandat resultat...

Dag 7
Vi har kommit en bra bit. Och formbyggandet längre.
Gjutningen från igår vart från sådär till dåligt. Kanske inte så smart att slänga på sista betongen klockan 23,00
De borde jag tänkt på... dumt dumt dumt. Skrovligt och dåligt resultat pga av trötthet och att de aldrig brann tillräckligt för att göra sista bättringen innan vi åkte hem. Men som sagt trial and error. Vi stressade på för mycket igår. Från å med nu får det bli riktigt gjort. Men provade väl olika taktiker igår...

Idag körde vi på den jag tyckte va bäst från igår, de vart riktigt bra när vi gjorde slutfinishen på ett annat sätt.
Ena hörnet på de vi gjöt idag vart inte så bra, liten kärleksskavank typ.
Men men de vi gjöt igår, vissa ställen är skrovliga som fan... å de mesta lite bulligt och vågigt...
Men vi närmar oss bättre resultat, har stora förhoppningar på de vi gjorde idag. Men lite finjobb kvar på den också.
Idag fixade vi även vanligt 35x35 betongplattor som och la som platå innan vi började.

Conny jobbade på hårt idag med fylla de formerna som inte redan var det, medans jag koncentrerade mig på gjutningen och spöa spiken i game of skate i hippen. Conny började även med skruva loss plyfa från ytan för renoveringen av den.

Sen vill jag tacka för alla tips vi får i tacky forumet, vi tar åt oss av dem och försöker så gott vi kan.



Så här såg de ut från gårdagen, Qp till vänster har precis fått första lagret ditlaggt.

Lite bättre bild på gårdagens jobb


Dagens gjutning, efter näst sista finishen. Ser rätt bra ut


Jag och Spiken gör ren blandaren.

Jag lägger sista touchen för dagen. Hoppas på bättre resultat än de från föregående dag

Inga kommentarer: