tisdag 19 juni 2007

Idag fortsatte vi bygget av stommen och kom en bra bit på vägen. Bara sista bowlcornern och spinen kvar nu. Vi gjorde en liten justering av planerna också och konstaterade att vi förmodligen kommer göra spinen snedställd mitt i flatten där bumpen var tänkt att vara, och sedan gör en bump där spinen var tänkt att vara som går in i böjen. Svårt att förklara men ni får se sen. Vi konstaterade att den designen blir bättre ur de flesta avseenden i alla fall.

Vi fixade en ny sponsor också Sågtjänst AB som sponsrade med en rejäl bunt regelvirke. Ett stort tack till dom.

Vad hände mer idag? Jo jag rensade dräneringsröret från en sten jag råkat pilla in, rensade med ett utdragbart metallmåttband som fastnade en sväng o bestämde sig för att skära stackars mig i fingret. Slutade med att jag gick med fingret tejpat med busstidstabellspapper och silvertejp. Dock var det inte bara jag som hade tummen mitt i handen utan även Erik som bankade sin tumme blå med hammaren. Det blev droppen för kvällen då Erik blev redigt förbannad. Han är visst så händig så han inte brukar hamra sig på tummen ;)

Eriks försök för någon dag sen att droppa den sist gjutna böjen ska vi inte gå in i detalj på, men halva hans hand är blå och han borde skatta sig lycklig att han inte blev spetsad på diverse spikar mm.

Hmm undrar om dessa missöden bådar gått inför nästa gjutning, helt plötsligt upptäcker man väl att man gjutit fast sina egna fötter eller nått... den som lever får se ;)


Efter en kvälls arbete med stommen har vi kommit ytterligare en bra bit på vägen.

Erik bygger på hipcornern.

Jajemen Erik trixar vidare med bowlcornern.


Erik sprang runt och fotade lite och hans bil hamnade på minneskortet. Spännande va?


Hmmm, själv är jag lite less på cirkelsågen som fått sig en smäll i bagageluckan och är halvt vind. Plus att man råkat sågat lite för mycket asfalt och betong för att bladet ska må bra.

En bild på det vi gjutit hittils.


Erik var hos frisören förra veckan. Kolla in youk.bilddagboken.se för hans galna hår tidigare. Dock hade han idag glömt att använda den nyinköpta platttången.

Inga kommentarer: