lördag 2 juni 2007

Allt på plats


Dag 5

Idag vart det inget byggande. Jag tog en paus och rullade lite bräda, Spiken skulle på middag och Conny var och spelade brännbål med jobbet.

Men mycke har dock hänt.
Spiken och hans far fixade dit cementen och en hög fyllnadsmaterial till böjarna. Igår fixade Spiken också sticksåg och skarvsladdar. Vi får låna el och ställa blandaren på nätterna hos våra snälla grannar under hela bygget.


Jag och min far var och lånade blandaren som står här hemma tills imorgon, en till skottkärra och spade, en massa hinkar och en pressening tog vi också med oss. Kollade även upp hönsnät, bästa vi kunde hitta var 5 meter för ca 100kr. Tror vi behöver hönsnät spons haha, men fixade ett annat stålnät tills imorgon som jag hoppas funkar.

Har också fixat 2 hinkar klinkers som vi säkert kommer kunna göra något roligt med.

Jag ringde även Grus och Betong för fixa de sista med dem om rätt sand till att blanda betongen med.
De va ingen liten hög sand vi fick från dem lite senare. Kanon

8 timmars jobb som fasadrenoverare + 3-4timmars bowlbyggande per dag och 4-5timmars sömn per natt hela veckan har tagit ut sin rätt. Så min stund på brädan idag gjorde gött.

Nu har vi allt som vi behöver när de gäller verktyg iaf. Skönt!

That´s it for know// Erik

Jag och Conny står och funderar lite över cooping

Inga kommentarer: